Algemene
Voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN

Identiteit van de eigenaar: Diane Verhagen, Admiraalvlinderlaan 97, 4105 TJ Culemborg

DOGPOINT is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 88843777

Artikel 1: Begrippen
1.DOGPOINT: onderneming die onder haar eigen naam aan individuele of groepen personen consulten, lessen, cursussen en workshops aanbiedt.
2. Cursist: persoon die met zijn/ haar hond een consult, les, cursus of workshop afneemt bij DOGPOINT.
3. Overeenkomst: verbinding waarin vastgelegd wordt dat DOGPOINT tegen betaling diensten verleent aan de betreffende cursist.
4. Cursus: een losse les, een reeks lessen of een workshop.

Artikel 2: Aangaan van een overeenkomst
1. De overeenkomst wordt aangegaan door het invullen van het inschrijfformulier via e-mail en het betalen van het betreffende cursusgeld.
2. Inschrijving verplicht tot betaling van de gehele cursus. Helaas wordt geen restitutie van het cursusgeld gegeven.
3. DOGPOINT mag de inschrijving annuleren wanneer de cursist na inschatting van DOGPOINT niet aan de vereisten voor het volgen van de cursus voldoet. In dat geval wordt na overleg met de cursist het cursusgeld terugbetaald.
4. DOGPOINT mag de cursist adviseren een andere cursus te volgen dan waar deze cursist zich oorspronkelijk voor heeft aangemeld. In dat geval wordt na overleg met de cursist het cursusgeld verrekend.
5. De datum van aanmelding van een cursus via e-mail geldt als inschrijfdatum.
6. Na inschrijving via e-mail en betaling van het cursusgeld is de inschrijving definitief.
7. De cursist ontvangt via e-mail een bevestiging van inschrijving en betaling.
8. Wanneer door ziekte of overmacht de cursus moet worden geannuleerd door DOGPOINT, wordt het resterende cursusgeld terugbetaald aan de cursist.
9. Wanneer afwijkende afspraken zijn gemaakt, zijn deze alleen geldig wanneer deze schriftelijk zijn overeengekomen en alleen voor de cursus waarvoor deze afspraak is gemaakt.
10. Minderjarige cursisten kunnen enkel in overleg en na toestemming van DOGPOINT inschrijven en hun ouders c.q. een wettige vertegenwoordiger dienen de overeenkomst mede te ondertekenen.

Artikel 3: de cursus
1. Door de cursist afgemelde groepslessen komen te vervallen.
2. Privélessen kunnen tot 24 uur van tevoren kosteloos worden geannuleerd.
3. Wanneer een privéles minder dan 24 uur voor de start van de les wordt afgezegd, vervalt
het recht op inhalen. Ook wordt er geen cursusgeld terugbetaald.
4. Wanneer door ziekte over overmacht van de instructeur lessen worden afgezegd, worden
deze in overleg met de cursist ingehaald.

Artikel 4: voorwaarden voor deelname aan cursussen
1. Op de trainingslocaties van DOGPOINT dienen alle honden aangelijnd zijn.
2. DOGPOINT wil geen overlast veroorzaken rondom de trainingslocaties. Als de instructeur instructies geeft om overlast te voorkomen, dienen deze te worden opgevolgd.
3. De cursisten dienen deugdelijk gekleed te zijn, afgestemd op het trainen met honden.
4. Honden die deelnemen aan een cursus, dienen te worden ingeënt volgens periodiek schema van de dierenarts. Een geldige titerbepaling voldoet ook.
5. Vooraf of bij aanvang van de cursus dient het inentingsboekje/hondenpaspoort van de hond die deel gaat nemen aan de cursus getoond te worden aan de instructeur.
6.Wanneer een hond loops is of lichamelijk niet in orde, dan dient de cursist te overleggen met DOGPOINT voordat hij/zij op de les verschijnt.
7. Indien er geen overeenstemming bestaat tussen trainer(s) en cursist betreffende de lichamelijk gezondheid van de hond, dient de cursist voor eigen rekening overleg te plegen met de dierenarts.
8. Cursisten dienen voor hun hond gebruik te maken van een platte halsband of een goed passend tuig en een vaste lijn. Niet toegestaan, zijn: slipkettingen, prikband, e-collars, halfchecks, halti’s, gentle leaders, correctietuigen en rol- en flexilijnen.
9. Indien de cursist fysieke handelingen tegen de hond gebruikt die dermate hard en dieronvriendelijk zijn, behoudt DOGPOINT zich het recht om bij herhaling na een waarschuwing de cursist van de cursus te weren. Restitutie van het lesgeld is niet mogelijk.
10. DOGPOINT behoudt het recht te allen tijde een cursist te weigeren of een cursus te beëindigen indien de cursist of dienst hond zichzelf of zijn/haar omgeving in gevaar brengt.
11. Indien DOGPOINT van mening is dat een hond iets mankeert, mag dit worden overlegd met de cursist. Honden dienen er gezond en verzorgd uit te zien. DOGPOINT mag een hond uitsluiten van deelname aan de cursus wanneer deze zichtbaar ongemak ervaart. Het welzijn van de hond staat te allen tijde voorop.
12. De cursist dient de aanwijzingen van de instructeur op de volgen.
13. In overleg met de instructeur is het toegestaan een andere persoon mee te nemen naar de training.
14. Als een hond op een trainingslocatie van DOGPOINT zijn behoefte doet, dient de cursist dit zelf op te ruimen en te deponeren in één van de aanwezige afvalbakken. Dit geldt voor elke vorm van vervuiling.

Artikel 5: aansprakelijkheid van DOGPOINT
1. DOGPOINT is niet aansprakelijk voor schade, in welke vorm dan ook, die een gevolg is van zaken die niet direct verband houden met de dienstverlening.
2. Cursisten trainen te allen tijde op eigen risico bij DOGPOINT.
3. Kennelijke fouten of vergissingen in het aanbod van DOGPOINT op internet of andere publicaties binden DOGPOINT niet.
4. DOGPOINT kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het uitblijven van de door de cursist gewenste resultaten.
5. De instructeur staat in voor het onderhouden van kennis, deskundigheid en capaciteiten om de dienstverlening uit te voeren.

Artikel 6: aansprakelijkheid van de cursist
1. De cursist is aansprakelijk voor de schade welke door de cursist, door de cursist meegebrachte bezoekers of door de cursist meegebrachte hond(en) aan personen of goederen worden toegebracht. Dit geldt ook voor schade aan materialen van de hondenschool, haar medewerkers en de locaties waar de cursussen plaatsvinden.
2. De cursist dient een aansprakelijkheidsverzekering te hebben waarbij de hond is meeverzekerd.
3. De cursist, inclusief de hond die hinder of overlast veroorzaakt, zodanig dat een goede uitvoering van de cursus of activiteit daardoor in sterke mate wordt bemoeilijkt, of kan worden bemoeilijkt, kan door DOGPOINT van voortzetting van de cursus of activiteit worden uitgesloten. Alle hieruit voortvloeiende kosten komen voor rekening van de cursist.

Artikel 7: Copyright
1. Alle door DOGPOINT verstrekte schriftelijke materialen, beeldmateriaal, teksten op de website en Facebook vallen onder het copyright van DOGPOINT. Deze mogen niet worden verveelvoudigd, openbaar gemaakt of verspreid.

Artikel 8: Overige
1. Op overeenkomsten gesloten met de ondernemer is Nederlands recht van toepassing. De bevoegde rechter is de rechter die de wet daartoe aanwijst.
2. DOGPOINT behoudt zich het recht voor om deze voorwaarden te veranderen, aan te passen en onderwerpen toe te voegen dan wel deze te verwijderen. De cursist zal hiervan in dat geval op de hoogte worden gebracht.

Artikel 9: Klachtenprocedure
1- Algemeen
Dit is een protocol voor de klachtenbehandeling voor Dogpoint.
Dogpoint is er als hondenschool bij gebaat haar diensten zo goed mogelijk af te stemmen op de wensen van haar klanten. Daarom horen wij het graag van u als er iets niet naar wens verloopt. Ten eerste om de fout te kunnen herstellen, ten tweede omdat wij onze richtlijnen dan – zonodig – kunnen bijsturen om onze dienstverlening voor de toekomst te verbeteren.
2- Definitie van een klacht
Een klacht is een uiting van ontevredenheid ten aanzien van een dienst van Dogpoint.
3- Algemene richtlijnen
Klachten worden geregistreerd en binnen 2 weken in behandeling genomen. Indien een klacht niet direct afdoende behandeld kan worden, dan ontvangt u binnen deze periode van 2 weken informatie over de verwachte wijze en tijdsduur van afhandeling.
U mag verwachten dat Dogpoint de voortgang van de afhandeling bewaakt; het is de taak van Dogpoint om dit u ook als zodanig te laten ervaren.
Uitgangspunten bij het afhandelen van uw klacht zijn:
• snelle behandeling en herstel van fouten
• duidelijke informatie over het betreffende onderwerp
• respect, openheid en hulpvaardigheid
Klachten zijn voor Dogpoint een waardevolle bron van informatie met betrekking tot:
• de kwaliteit van het functioneren
• het beeld dat de buitenwereld over het functioneren van Dogpoint heeft
4- Mondelinge klachten
Als u een mondelinge klacht indient, wordt deze klacht – indien mogelijk – direct mondeling met u afgehandeld door een bevoegde vertegenwoordiger van het bedrijf. Is dit niet mogelijk, dan wordt u korte tijd later door ons teruggebeld, nadat – indien wenselijk – overleg is gevoerd.
Uw klacht wordt altijd geregistreerd. U kunt in overleg met een bevoegde vertegenwoordiger van het bedrijf een schriftelijke bevestiging van een mondeling antwoord ontvangen.
5- Schriftelijke klachten
U krijgt binnen 14 dagen na ontvangst van uw schriftelijke klacht een brief of e-mail met een officiële reactie. Mocht dit niet te verwezenlijken zijn, dan ontvangt u binnen deze termijn van 2 weken een ontvangstbevestiging met informatie over de verdere afhandeling. De klacht wordt geregistreerd.

E: info@dog-point.nl

M: +31 652326360

KVK: 88843777

Scroll naar boven